Pranešimai spaudai

Darbo vietų dizainerė: nebūtina lygiuotis į „Google“

Kai stambios informacinių technologijų bendrovės demonstruoja žadą atimančius naujus biurus, gali apnikti baimė, kad įsikūrimas naujose patalpose bus itin brangus arba nuviliantis. Satu Hurme-Tikkanen, Suomijos NT investicijų ir valdymo įmonių grupės „Technopolis“ darbo vietų dizaino vadovė iš Suomijos, aiškina, kad galima apsieiti ir pigiau, tik reikia fantazijos ir nelaukti, kol neišsiteksite dabartiniame biure.

Specialistė pataria įmonės vadovams stengtis užbėgti būtiniems pokyčiams už akių ir imtis jų anksčiau.

„Dažnai priverstiniai pokyčiai būna negatyvūs, pavyzdžiui, kai kompanijai neužtenka pinigų nuomojamai patalpai arba kai baigiasi nuomos sutartis. Tačiau kartais pasitaiko pozityvūs pokyčiai – kai plečiasi ar jungiasi kelios kompanijos“, – apžvelgia p. Hurme-Tikkanen.

 

Reikia ir atvirų, ir uždarų darbo erdvių

Specialistė, kurianti biurų interjerą Suomijoje, Norvegijoje, Rusijoje, Estijoje bei Lietuvoje, pastebi, kad yra labai svarbus pats pokyčių procesas, kai įtraukiami darbuotojai, parodoma, kad ir jų nuomonė yra reikalinga.

Anot jos, kiekvienai įmonei reikia abiejų tipų erdvių – ir atvirų (angl. open-space) ir uždarų. Svarbu išlaikyti pusiausvyrą tarp šių dviejų tipų ir leisti darbuotojams patiems rinktis, kokioje aplinkoje tą dieną dirbti.

„Tai kas tinka daugumai darbuotojų, pavyzdžiui, individualus darbas kabinetuose, nereiškia, kad tiks visiems įmonės darbuotojams. Dėl to, turime būti lankstūs ir kurti tokią aplinką, kuri galėtų lengvai transformuotis pagal darbuotojų poreikius“, – VŽ pasakoja dizainerė.

 

Genialios idėjos negimsta prie stalo

„Paklauskite savęs, kurioje vietoje buvote tuo metu, kai sugalvojote savo genialiausią idėją? Ar tikrai sėdėdami prie darbo stalo? Manau, atsakymas bus neigiamas. Tai kodėl norime, kad ir mūsų darbuotojai sugalvotų ką nors genialaus būtinai sėdėdami prie darbo stalo“, – klausia specialistė.

Jos teigimu, norint sukurti gerą atmosferą, svarbu natūraliai domėtis bendrovėje dirbančių žmonių poreikiais. Reikalingas supratimas, kad visi esame individualūs ir skirtingi, o kas tinka vienam, kitiems gali visiškai netikti. Dėl to turime siūlyti pasirinkimo alternatyvas, duoti žmonėms laisvę patiems spręsti ir pasitikėti jais.

„Dažnai girdžiu vadovų neigiamus komentarus, kad išklausyti visų darbuotojų pageidavimų užimtų daug laiko. Tačiau galiu juos patikinti, kad tai verta. Geriau vieną kartą padaryti gerai ir tinkamai, nei kelis kartus suklysti“, – patirtį pasakoja p. Hurme-Tikkanen.

 

Plačiau: http://vz.lt/vadyba/verslo-valdymas/2016/03/20/darbo-vietu-dizainere-nebutina-lygiuotis-i-google#ixzz43WNjtSOn

 

Kontaktai žiniasklaidai:

Liubovė Zaiceva

UAB „PR House“

K. Čiurlionio 8, Vilnius, LT – 03104.

M: +370 685 83084

E: liubove@prhouse.lt