Pranešimai spaudai

Mažos įmonės irgi nori modernių biurų – pasiūla auga

Vilniaus biurų rinkoje išryškėjo nauja tendencija – auga šiuolaikiškų, modernių biurų, skirtų nedidelėms įmonėms, pasiūla. Anksčiau tokių klientų vystytojai nepastebėdavo, tačiau šiemet galima suskaičiuoti bent 5 projektus, skirtus bendrovėms, turinčioms nedaug darbuotojų, – juose dažnai siūlo nuomotis jau įrengtas darbo vietas.

Nedaug darbuotojų turinčioms įmonėms, kurioms biurui reikia iki 100 kv. m ploto, kelerius pastaruosius metus buvo sunku įsikurti moderniame verslo centre. Besiplečiančios didesnės įmonės užėmė beveik visą laisvą plotą, o dauguma naujai statomų biurų skirti užsienio kompanijų paslaugų centrams ir IT bendrovėms, kurios vienu kartu išsinuomoja didelę dalį pastato ploto arba ir visą verslo centrą.

Jeigu verslo centro plėtotojas orientuojasi į didelius klientus, dažniausiai jis negali dalyti pastato aukštų ploto į mažesnes patalpas. Tačiau dabar atsirado nauja verslo niša – projektai skirti mažoms įmonėms, kurios taip pat nori modernių darbo erdvių.

Projektas įsivažiavo

Šiemet pavasarį NT valdymo paslaugų bendrovė „BPT RealEstate“ Vilniaus Gedimino prospekte atidarė 2.000 kv. m ploto verslo centrą „WorkLand“, kur įmonės gali nuomotis visiškai įrengtas darbo vietas bet kokiam terminui – vienai valandai, keliems kartams per mėnesį ar keleriems metams. „WorkLand“ verslo centre Vilniuje įrengta 40 visiškai aprūpintų biurų (angl. serviced offices) – iš viso 160 darbo vietų.

„Nuo ketvirto veiklos mėnesio „WorkLand“ centras buvo visas išnuomotas. Viena klientų grupė yra 3–6 darbuotojus turinčios įmonės, kurios biurui renkasi išskirtinę vietą ir visą teikiamų paslaugų kompleksą nuo administratorės iki modernių bendrųjų erdvių darbui ir poilsiui. Taip pat mūsų klientai yra augančios bendrovės ir naujos užsienio įmonės, kurios veiklą Lietuvoje pradeda nuo personalo paieškos. Apie pusė klientų yra užsienio įmonės“, – pasakoja Laura Panovienė, „WorkLand“ biurų centro vadovė Vilniuje. „WorkLand“ biurų centras taip pat veikia Rygoje ir Taline.

Anot p. Panovienės, augančioms įmonėms toks biurų centras yra laikina stotelė, kol jos susiras ir įsirengs nuolatinę buveinę, – tai laikinų klientų kategorija, kuri palieka verslo centrą po 3–6 mėnesių.

„Neseniai toks klientas išsikėlė, ir vėl turime laisvų 1–4 vietų biurų. Nuo veiklos pradžios turėjome ir vieno mėnesio trukmės sutarčių, bet trečdalis sutarčių yra ilgalaikės 1–5 metų“, – „WorkLand“ centro rezultatus apžvelgia p. Panovienė. Ji sako, kad netolimoje ateityje ilgalaikės nuomos sutartys sudarys apie du trečdalius visų „WorkLand“ nuomos sutarčių.

Pasinaudos „Quadrum“ koziriais

Šią savaitę rinkai prisistatė „WorkLand“ konkurentė: vasarą įsteigta bendrovė „Oficentras“ verslo parke „Quadrum“ išsinuomojo vieną aukštą ir jame įkūrė visiškai įrengtų ir visas paslaugas teikiančių biurų erdvę nedidelį darbuotojų skaičių turinčioms bendrovėms. „Oficentro“ projektas vadinasi „Baltic Business Centre“. Čia vienu metu galės dirbti 100 žmonių – 1.300 kv. m ploto erdvėje įrengta 40 uždarų kabinetų ir 16 darbo vietų atviroje erdvėje. Visi nuomininkai naudosis bendra virtuve, poilsio zona, posėdžių sale, telefono pokalbiams skirtomis patalpomis. Kaip įprasta šios koncepcijos biurų centrams, nuomos sutartys yra lanksčios, o mokesčiai už darbo vietą priklauso nuo pasirinkto paslaugų paketo ir yra fiksuoti.

„Šiandien nematau didelio aukšto lygio mažesnių biurų – nuo 12 kv. m ploto – pasirinkimo. Be to, vis aktualesnės yra paslaugos, palengvinančios biuro valdymą ir verslo administravimą, – juk šiuolaikinis žmogus nori daugiau laiko investuoti į savo verslą, o ne į biuro valdymą. Todėl ir ėmėmės šio verslo su partneriu Domantu Bakučiu“, – teigia Jurgita Motuzaitė, „Baltic Business Centre“ vadovė ir viena įkūrėjų.

Pasak jos, „Baltic Business Centre“ konkurencinis pranašumas yra vieta – „Quadrum“ verslo parkas, išsiskiriantis tiek aukštais pastatų techniniais parametrais, tiek komfortiška infrastruktūra darbuotojams.

„Mūsų klientui neaktuali kaina už kvadratinį metrą. Jam svarbi bendra kaina per mėnesį už visą paslaugų paketą – baldus, administratorių pagalbą, konferencijų įrangą, bendro naudojimo patalpas – virtuvę, susitikimų erdves“, – aiškina p. Motuzaitė. Investicijų į projektą ji neatskleidžia.

Jaukinasi klientus

Minėti biurų projektai veikia subnuomos principu, o patys verslo centrų statytojai nelinkę investuoti į tokį nišinį produktą – vos keli išdrįso.

Lina Paukštė, verslo parko „Technopolis“ vadovė, aiškina, kad pagal klasikinę koncepciją dirbantiems verslo centrų plėtotojams rizikingai atrodo idėja įrengti darbo vietas mažoms įmonėms – nuomos sutartys lanksčios, lengvai nutraukiamos, todėl sunku prognozuoti užimtumą ir užtikrinti stabilų pajamų srautą. Be to, reikia investuoti į įrengimą, baldus ir daugiau dėmesio skirti pardavimams bei klientų aptarnavimui.

Suomių NT plėtros ir valdymo grupė „Technopolis“ dar prieš kelis metus deklaravo planus įkurti visiškai įrengtų ir visas paslaugas teikiančių darbo vietų mažoms įmonėms. Bendra darbo erdvė su prekės ženklu „Uma“ veikia visuose „Technopolio“ verslo parkuose 12 miestų Estijoje, Suomijoje, Norvegijoje ir Rusijoje. Vilniuje šis projektas startuos kitų metų sausį – baigiamame statyti „Technopolio“ verslo parko pastate „Delta“.

„Esame didelis žaidėjas biurų segmente ir turime ilgalaikę verslo parkų valdymo strategiją. Mums, kaip plėtotojams, „Uma“ suteikia galimybę prisijaukinti klientų, pripratinti prie aukštos kokybės paslaugų ir tokio biuro komforto, o kai mažos įmonės augs, joms reikės daugiau ploto – siekiame, kad jos augtų kartu su mumis. Investicija mums atsipirks ilgalaikėje perspektyvoje“, – pasakoja p. Paukštė.

Ji teigia, kad įrengtos ir lanksčiai nuomojamos darbo vietos verslo centro valdytojui taip pat leidžia lanksčiai reaguoti į didesnių nuomininkų poreikius, kai staigiai ir trumpam padidėja darbuotojų skaičius dėl vykdomų projektų.

„Umai“ skiriamas apie 1.200 kv. m plotas. Dalis jo skirta mažiems kabinetams, kur galės dirbti iki 8 žmonių, dalis ploto bus skirta atvirai darbo erdvei, padalytai į dvi zonas: tyliąją ir neformaliąją – svetainės tipo. Visi „Umos“ naudotojai dalysis bendra didele virtuve, tualetais, posėdžių salėmis. Darbo vietos visiškai įrengtos, nuomininkams teikiamos įvairiausios verslo paslaugos. Be to, įmonės, įsigijusios bet kurio lygio „Umos“ narystę Vilniuje, tos pačios narystės pagrindu galės naudotis analogiškomis darbo vietomis bet kuriame kitame „Technopolio“ verslo parke.

Mažoms įmonėms visiškai įrengtas darbo vietas ir verslui reikalingų paslaugų paketus pasiūlys ir pernai įkurta komercinio NT plėtros bendrovė „Asgaard Property“. Ji šiuo metu Vilniuje plėtoja du biurų projektus – „Asgaard Kays“ Ukmergės g. 124 ir „B Nordic“ Basanavičiaus gatvėje – pastate, kur anksčiau buvo įsikūręs DNB bankas. Pastarasis projektas, kuris rinkai pasiūlys apie 5.600 kv. m naujų biurų ploto, vieną aukštą taip pat skiria bendrai darbo erdvei, kuri vadinsis „B Easy“.

„Didelė dalis pastato bus skirta tradiciniams biurams, tačiau mažos įmonės taip pat laukiamos. Siekiame sukurti interaktyvią erdvę verslui dirbti ir komunikuoti, todėl norime pritraukti įvairaus dydžio įmonių, užsiimančių įvairia veikla, – iš to gimsta natūrali sinergija, kuri sukuria pridėtinę vertę verslo centrui“, – pasakoja Peras Skisakeris, „Asgaard Properties“ vadovas.

Jis taip pat teigia, kad investicija į mažoms įmonėms skirtą darbo erdvę vėliau gali atsipirkti per didesnius nuomos sandorius – bendrovės susipažįsta su paslaugomis, užsimezga ryšys, o kai jos ima plėstis, yra didelė tikimybė, kad pasirinks tą patį biurų valdytoją.

Tradicinis modelis mažiems

NT plėtros bendrovė „E.L.L. Nekilnojamas turtas“, plėtojanti nedidelį – 4.600 kv. m ploto – biurų pastatą „Narbuto 5“, šį projektą pozicionuoja kaip mažoms ir vidutinėms įmonėms draugišką verslo centrą.
Biurų pastate „Narbuto 5“ įmonėms siūloma klasikinė nuoma: ilgalaikės ir nelanksčios reikiamo ploto nuomos sutartys, biurus įmonės įsirengia pačios savo lėšomis, bet šiame verslo centre galima išsinuomoti nuo 99 kv. m ploto biuro patalpas.

„Pastato forma ir techniniai sprendimai leidžia mums lengvai padalyti aukšto plotą į smulkesnius vienetus. Tai nereiškia, kad nepriimame didesnių nuomininkų. Tačiau galime pasiūlyti patalpas nedidelėms bendrovėms, kurioms modernių biurų pasiūlos labai trūksta“, – pasakoja Amelija Rudenko, „E.L.L. Nekilnojamo turto“ generalinė direktorė. Ji teigia, kad bendrovė turi patirties valdyti biurų pastatą su daug nedidelių nuomininkų.

“UMA” Talino verslo parke “Ulemiste”

“UMA” Helsinkio verslo parke Esplanadi“UMA” Helsinkio verslo parke Ruhuolahti


Plačiau: http://vz.lt/sektoriai/nekilnojamasis-turtas-statyba/2016/12/10/mazos-imones-irgi-nori-moderniu-biuru–pasiula-auga#ixzz4Sz7NXs9S

 

Kontaktai žiniasklaidai:

Liubovė Zaiceva

UAB „PR House“

K. Čiurlionio 8, Vilnius, LT – 03104.

M: +370 685 83084

E: liubove@prhouse.lt